وضعیت جنگی!

قلب ایران

این روزها اخبار داغ اوضاع فلسطین و لبنان روز به روز داغ تر میشه و گاهی داغ های بزرگی بر دلمون می نشونه و گاهی نهال شوق بر خاطر! هر روز سرنوشت این دو پاره ی تن؛ بیشتر از قبل با سرنوشت ایرانِ ما گره می خوره و اهمیت مساله ی مقاومت و مبارزه با اسرائیل جدی و جدی تر میشه.

حالا که ایران به شکل مستقیم وارد عرصه شد و زمین و آسمونِ سرزمین های اشغالی رو موشک بارون کرد؛ رسما وارد معرکه شدیم و هر اتفاقی توی فلسطین و غزه و لبنان بیفته تاثیر سریع و پر نفوذی روی ما داره.

اگه با این مقدمه موافقین؛ خوبه که یه پیشنهاد بهتون بدم. نظرتون چیه اگه بگم: “الان دونستنِ جزئیات گذشته و حالِ این جنگِ 70 ساله از نون شب هم برای ما واجب تره”؟

معرفی کتاب

یه کتاب خیلی خوب هست که اصلا اسمش فلسطینه، توی تموم این سالها، رهبر ایران هر صحبتی راجع به این موضوعات داشته، همگی جمع آوری شدن و به شکل یه کتاب درآومدن. صحبت های تاریخی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فقهی، نظامی، اقتصادی و …. .

حالا شمایی که  داری این مطلب رو در تحریریه کتاب بازی می‌خونی اگه انقلابی باشی که با ذوق و شوق می ری سراغ این کتاب اما اگه دل خوشی از جمهوری اسلامی و رهبری نداشته باشی، ممکنه با خودت بگی: “به من چه ربطی داره که سید علی خامنه ای راجع به فلسطین چی گفته؟”

با این فرض؛ باید در جوابت بگم: “اتفاقا برای اینکه از قضیه ی فلسطین و رابطه اش با ایران و تاثیرش روی آینده ی کشورمون سر در بیاری، بهترین گزینه؛ سخنرانی های همین آقاست که به عنوان فرد اول کشورو جامعه اسلامی ، جهت گیری های ایشون و سیاست گذاری هاشون، تکلیف دولت و نیروهای مسلح رو روشن می کنه. تو اگه ندونی مواضع آقای خامنه ای توی این موضوع چیه؛ چه جوری میخوای از جزئیات ماجراهای امروز ایران و آینده ش سر در بیاری؟”

سرتون رو درد نیارم، شمایی که الان این یادداشت جلوی چشماته؛ چه انقلابی باشی چه ضد انقلاب؛ چه وطن پرست باشی چه (خدایی نکرده) وطن فروش، چه اهل مطالعه باشی چه نباشی؛ برای اینکه از این اوضاع سر در بیاری؛ اوضاعی که دیگه میشه اسمش رو گذاشت “وضعیت جنگی”؛  چاره ای جز افزایش اطلاعاتت نداری و برای این کار، بهترین کتابی که می تونه کمکت کنه و کاملا بر اساس اسناد، جمع آوری شده؛ همین کتابه. کتابی که موضع گیری های فردی رو با تو درمیون میذاره که اون فرد، توی ایران و منطقه حرف اول و آخر رو می زنه. از این ها که بگذریم اگه بخواید جزییات بیشتری از این کتاب بدونید، باید براتون بگم که:

کتاب فلسطین،  به کوشش سعید صلح‌میرزایی جمع آوری شده و انتشارات انقلاب اسلامی اون رو روانه ی بازار کتاب کرده و تمام اشارات آیت الله خامنه ای به مساله ی فلسطین رو پوشش داده، سخنرانی هایی که از سال 1359 تا 1390 ایراد شدن.

کتاب بر اساس موضوع فصل بندی شده که شامل این هشت فصله:

کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه‌حل‌ها، قهرمانان، روشنگری، و آینده روشن است.

مقدمه ی 13 صفحه ایِ اون به قلم دکتر علی اکبر ولایتیه  و کلا 414 صفحه است.

رسانه ی های داخلی و خارجی واکنش های جالبی به این کتاب نشون دادن و شخص نتانیاهو از دیدن این کتاب حسابی عصبانی شده و تو مجمع عمومی سازمان ملل راجع بهش صحبت مفصلی کرده.

جمع بندی

رسانه ی “کتاب‌‌بازی” خوندنِ این کتاب رو که اطلاعات و اخباری از ریشه ای ترین مسائل منطقه رو تو دلش جا داده؛ به همه ی کسایی که به ماجراهای ایران و خاورمیانه علاقه دارن؛ پیشنهاد میکنه. همینطور به کسایی که از مطالعات ادیان و مذاهب لذت می برن و دغدغه های ملی_مذهبی دارن.

اگه کتاب رو خوندین؛ ما رو از نظراتتون بی بهره نذارین.

آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *